100%

חברות המעוניינות להירשם לשנה הבאה לחצו כאן ←

יומן מסע: כבר מרגישים יותר טוב...

מאת: טל אלקובי (23.12.2013)

הרצליה, משרדי סופר- פארם: מעליות, מסדרונות וישיבות. מבט מהוסס, כמו היום הראשון בכיתה א', רק שעכשיו אני צריכה להסביר לכולם מי אני ומה אני עושה פה.
בלב אני מזהירה את עצמי לא לשעמם, לא להתפלצן,  אבל יש לי כל כך הרבה מה לומר.
ואז זה יוצא: "20 סטודנטים מצוינים נוגעים בהצלחה ב-20 החברות המובילות במשק הישראלי"
אכן מדובר במשפט מפוצץ לכל הדעות, אך בהחלט עושה את העבודה.


לאחר כמה וכמה פעמים של הסברים, הבנתי. אני חייבת "כרטיס ביקור מילולי" - גיבשתי לעצמי נאום קצר ומזוקק של מי אני ומה אני עושה.
מעכשיו נותרו לי עוד 350 מילים להסביר טוב יותר מי אני, ומה עבר עליי בשבועיים הראשונים של ההתמחות. היי, קוראים לי טל אלקובי, בת 25, מתגוררת באשדוד ולומדת תקשורת ומינהל.


כמו רבים וטובים שהיו במסע "מה לעזאזל אני  רוצה ללמוד לתואר ראשון", גם אני התלבטתי, ידעתי טוב יותר מה אני לא רוצה ללמוד מאשר מה כן. לא ידעתי להגדיר את זה בביטויים ובמונחים מקצועיים, אבל בהחלט ידעתי מה אני רוצה לעשות. רציתי ללמוד משהו יצירתי, שדורש נקודת מבט אחרת, מחוץ לקופסה. רציתי ללמוד ולאסוף כלים שבעזרתם אוכל להניע אנשים ותהליכים למען מטרה מסוימת. לימים הבנתי שתואר בתקשורת ומינהל הוא כנראה הקרון הכי טוב במסע הזה.

כשנבחרתי לפרויקט, סופר-פארם קסמה לי יותר מכל חברה אחרת. מותג מוביל עם תקציבי פרסום מהגדולים במשק, תחנה קבועה בחיים שלי, ומי לא רוצה קצת ניחוח טוב.
כשהגעתי, הבנתי שזה הרבה יותר מורכב מקמפיין יפה ככל שיהיה (והוא יפה). גלי ברגר, דוברת סופר-פארם, היא המנטורית שלי. מההתחלה היה ברור לי שגלי לא "מטיפה תורה", לא תמצאו אצלה נאומי מוטיבציה או פסקאות ממוחזרות על גדולתה של החברה ומדוע היא הטובה ביותר. מה שכן תמצאו, והרבה, זה ניסיון, חתירה לפרקטיקה, מקצועיות רבה וחדוות מחשבה. כבר בפגישה הראשונה היא הבהירה שאי אפשר ללמוד על תהליכים ארגוניים בחברה מבלי ללמוד את השטח. אני חשבתי, מה כבר יכול להיות חדשני בביקור בסניף סופר-פארם? הרי אני מבקרת שם לפחות פעם בחודש. ואכן,  המפגש בין הצרכן לחברה ברצפת המכירה היה מאיר עיניים.

ראשון לציון, קניון רוטשילד: סניף סופר-פארם - מתרגשת, ספק חוששת לקראת המפגש עם דנה אורדן, זכיינית ("עמיתה" בעגה הסופר-פארמית) הסניף. קבלת הפנים היתה חמה ואדיבה, ובאמת כבר הרגשתי יותר טוב. המשכתי להרגיש טוב גם אחרי שסידרתי סחורה במדפים. יום עבודה בחנות לימד אותי ירידה לפרטים מהי. כל מוצר נמצא במקום מסוים וכמות המוצרים נגזרת מהמכירות. ובכלל, כל מה שהיה  עד לאותו הרגע חלק מתיאוריות פרסום ושיווק, שנלמדו בימי רביעי בבוקר בבניין תקשורת, נהפך לפרקטיקה. את מוצר X במצגת של המרצה החליף מוצר אמיתי, עם בחירה מושכלת ומחושבת מדוע יש לשים אותו דווקא שם, בנקודה הזאת בחנות.

הרצליה, משרדי סופר-פארם: שבוע שני. במשרדים הבכירים בעיקר נעים מישיבה לישיבה. התחלנו בסיכום "פסטיבל גוד לייף" עם חברות ההפקה. ביקרתי גם בפסטיבל עצמו שנערך בחול המועד סוכות כך שאפילו יכולתי לתרום משהו לדיון, ושוב למדתי כמה התעסקות בפרטים קטנים כגדולים היא קריטית. בהמשך היום, בעזרתה של רתם, סקרתי את פעילות סופר-פארם בדיגיטל וברשתות החברתיות. אף על פי שהייתי כמו "זבוב על הקיר" נהניתי מכל רגע, ספגתי מושגים, נקודות מבט שונות - ובעיקר, ואולי הכי חשוב, הבנתי שאני במקצוע הנכון. אני רוצה להיות שם. להיות חלק מזה. זו המתנה הכי גדולה שחברה יכולה לתת למתמחה. האישור העצמי הזה שעשית בחירה נכונה.

מסוקרנת לראות מה יהיה בהמשך המסע ונתראה בבלוג הבא.

שלכם,
אלקובי טל.
 


הוסף תגובה
חובה להוסיף שם על מנת להגיב
חובה להוסיף כותרת על מנת להגיב

* פרסום התגובה הינו שיקול בלעדי של מנהלי האתר, תגובות בעלות תוכן בלתי הולם לשיקולי המערכת לא יפורסמו.

תגובות (0 סה״כ)

×

תגובתך התקבלה בהצלחה

מנהל יבחן את תגובתך בהקדם והיא תפורסם בהתאם לשיקולי המערכת, המשך גלישה נעימה!

×

פרטיך נרשמו בהצלחה

ניצור עימך קשר בהקדם האפשרי.

×

פרוייקט The Leaders מציע לחברות נוספות, מובילות, לקחת חלק בפרוייקט ולהציע התנסות מעשית לאחד הסטודנטים המצוינים של המסלול האקדמי המכללה למנהל. במידה והחברה שאת/ה מייצג/ת מעוניינת לקחת חלק בפרוייקט, אנא מלא/י את הפרטים הבאים וניצור איתך קשר בהקדם.

חברות המעוניינות להירשם לפרוייקט של שנה הבאה:
חובה להוסיף שם פרטי על מנת להירשם
חובה להוסיף שם משפחה על מנת להירשם
חובה להוסיף תפקיד על מנת להירשם
חובה להוסיף חברה על מנת להירשם
חובה להוסיף טלפון על מנת להירשם

×