100%

חברות המעוניינות להירשם לשנה הבאה לחצו כאן ←

יומן מסע: איך בנויה חברת סטארט-אפ?
רותם הוכמן

מאת: רותם הוכמן (30.01.2014)

בפוסט הזה אתמקד במבנה הארגוני של חברת סטארט-אפ. אז נגיד שיש לכם רעיון לאתר מכירות באינטרנט או לאפליקציה לסלולר, הדבר הראשון שקופץ לראש הוא הצורך באנשי פיתוח. במידה ואין לכם ידע במדעי המחשב או בתכנות רצוי מאוד שיהיה לכם בצוות מנהל פיתוח. יתר על כן, אם אתם צרכים להעסיק מספר מתכנתים שיעבדו במקביל על מספר פלטפורמת אז תפקיד מנהל הפיתוח הוא בגדר חובה.

כמו כן, אתם עתידים ליצר תוכנה כלשהי, ואתם צרכים למצוא את האדם שיהפוך את הרעיון שלכם למוצר מנצח. לכן רצוי מאוד לגייס מנהל מוצר. תפקידו של מנהל המוצר הוא להבין את צורכי המשתמשים ולבנות את התוכנה בצורה הכי אינטואיטיבית למשתמש. מנהל המוצר אחראי על המראה, הפונקציונליות והאסטרטגיה העסקית של המוצר. לדוגמא, כאשר אתם נכנסים לאתר מכירות באינטרנט, השאיפה של בעל האתר היא להפוך כל כניסה לאתר לעסקה, כמובן שסטטיסטית זה בלתי אפשרי, אך מנהל מוצר טוב ידע לבנות אתר שבו המשתמש ימצא את מבוקשו במספר מעברי עמודים מינימלי, כך הוא מוריד את הסיכון שהמשתמש יפיל את העסקה בשלב כלשהו. אז לאחר שכבר צברתם מספר לקוחות אתם צרכים מנהל לקוחות וכמובן אנשי צוות שיטפלו בפניות של הלקוחות. כמו שאתם בטח יודעים, שירות הוא נושא חשוב, במיוחד לצרכן הישראלי, ולקוח שמרגיש שמתייחסים אליו בזלזול מהר מאוד יבטל את העסקה וגם לא יחסוך במילוי ביקורת נוקבת על השירות הרע שקיבל, לכן חשוב מאוד להשקיע באנשי תמיכה מקצועיים ומחויבים, מכיוון שבעולם של היום שבו הכול מופץ בשניות דרך הרשתות החברתיות, קל מאוד לאבד את הנקודות זכות שצברתם ע"י לקוח אחד לא מרוצה. מחלקה נוספת שהיא בגדר חובה היא כמובן מחלקת השיווק. 

כבעלי אתר אינטרנט או אפליקציה כלשהי, כנראה שאת הפרסום שלכם אתם תעשו בעיקר באמצעות המחשב, הטאבלט או הסמארטפון. 

מחלקת שיווק צריכה להתמקד במספר מישורים:


SEM (Search engine marketing) שיווק אינטרנטי שמטרתו להביא את האתר שלכם לחשיפה מקסימלית באינטרנט, אם זה על ידי פרסומות של גוגל, או במנועי חיפוש אחרים (Pay per click).  כמו כן, שיווק האתר שלכם באמצעות SEO (Search engine optimization), כלומר החיפוש הגנרי דרך מנועי החיפוש, או במילים פשוטות, לגרום לאתר שלכם לקפוץ בין המקומות הראשונים במנועי החיפוש ובעיקר בגוגל מבלי לשלם עבור מודעות. עוד קטגוריה חושבה בעולם השיווק האינטרנטי היא Email campaigns, כאשר אתם צוברים הרבה אימיילים של לקוחות, שליחת אימיילים עם הנחות ומבצעים היא ללא ספק אופציה מצוינת להגדיל את כמות המכירות שלכם. ודבר אחרון בנושא השיווק הוא כמובן שיווק באמצעות הרשתות החברתיות. פייסבוק ויו-טיוב הן אופציות נהדרות להפוך פרסומת כלשהי לוויראלית ברשת וכך לקבל חשיפה חינמית ועוד לקוחות פוטנציאלים. כמו כן, היתרון הגדול של הפרסום בתשלום לרשתות החברתיות כמו פייסבוק לדוגמא היא הידע שהם צברו על המשתמשים כגון: גיל, אזור מגורים, תחומי ענין, ועוד. וכך הם גורמים למודעה שלכם להיות אפקטיבית מאוד. זהו הבלוג השלישי והאחרון שאני רושם במסגרת פרויקט The Leaders ,הבלוג הזה בא לסכם  שלושה חודשים מדהימים שעברתי כעובד בחברת Conduit Mobile . אחד הדברים הכי חשובים שאני לוקח מהפרויקט הזה אלה הם האנשים המדהימים שהכרתי במהלך הדרך.

אנשי השיווק והעובדים שלקחו חלק בפרויקט מטעם המסלול האקדמי המכללה למנהל שהיו מקצועיים ושאפתנים ולכן הוא נחל הצלחה כזו גדולה, השותפים שלי לפרויקט שנתנו לי את התחושה שבאמת נבחרתי לקבוצה מצטיינת, וכמובן העובדים של קונדואיט מובייל שידעו לשלב בין מקצועיות בעבודה לבין אווירה טובה במשרד.


רותם הוכמן


הוסף תגובה
חובה להוסיף שם על מנת להגיב
חובה להוסיף כותרת על מנת להגיב

* פרסום התגובה הינו שיקול בלעדי של מנהלי האתר, תגובות בעלות תוכן בלתי הולם לשיקולי המערכת לא יפורסמו.

תגובות (0 סה״כ)

×

תגובתך התקבלה בהצלחה

מנהל יבחן את תגובתך בהקדם והיא תפורסם בהתאם לשיקולי המערכת, המשך גלישה נעימה!

×

פרטיך נרשמו בהצלחה

ניצור עימך קשר בהקדם האפשרי.

×

פרוייקט The Leaders מציע לחברות נוספות, מובילות, לקחת חלק בפרוייקט ולהציע התנסות מעשית לאחד הסטודנטים המצוינים של המסלול האקדמי המכללה למנהל. במידה והחברה שאת/ה מייצג/ת מעוניינת לקחת חלק בפרוייקט, אנא מלא/י את הפרטים הבאים וניצור איתך קשר בהקדם.

חברות המעוניינות להירשם לפרוייקט של שנה הבאה:
חובה להוסיף שם פרטי על מנת להירשם
חובה להוסיף שם משפחה על מנת להירשם
חובה להוסיף תפקיד על מנת להירשם
חובה להוסיף חברה על מנת להירשם
חובה להוסיף טלפון על מנת להירשם

×