100%

חברות המעוניינות להירשם לשנה הבאה לחצו כאן ←

יומן מסע: אחרי חודשיים מהסתגלות זה הפך לעשייה
ראובן טרם, משתלב בעשייה

מאת: ראובן טרם (23.01.2014)

עכשיו, אחרי חודשיים באדלר חומסקי & ורשבסקי, אין ספק שאני יכול לומר שסוג החוויות שלי שונה. מהסתגלות זה הפך לעשייה. את מחלקת התקציבאות עזבתי, לא לפני שהפרסומת הראשונה שהייתי חלק מהתהליך שלה עלתה לאוויר. "בואו! הפרסומת באוויר", מוצא את עצמי צועק לכל בני המשפחה בזמן שהם בורחים להתפנות ולהביא איזה משהו לנשנש. ידעתי שהפרסומת הייתה צריכה לעלות באותו הערב, והייתי דבוק למסך. פתאום כשאתה רואה על מסך הטלוויזיה פרסומת שהיית מעורב בה, ההרגשה היא אחרת. בחיי שהרגשתי כאילו בן אדם קרוב אלי מככב שם.


אחרי עליית הפרסומת, יש הרגשת הקלה במשרד, אבל עדיין הרגל לא יורדת מהגז. כל הזמן מוודאים שהלקוח מרוצה, ועושים שינויים קלים במידת הצורך.


את היום האחרון במחלקת התקציבאות אני אזכור טוב, כי באותו היום גם הגיע צוות צילום לצלם את הוידיאו-קליפ לפרויקט. הצלם ליווה אותנו בשגרת היום, בישיבות, וסתם בהפסקות. בסוף אותו היום הגיעה הכתבת של "כלכליסט", אורנה יפת, וביחד ראיינו את מנכ"ל המשרד, אורי עיני. זאת הפעם הראשונה שאני מראיין לכתבה שמיועדת לעיתון, וזאת הייתה אחלה חוויה. אורנה התחילה, ואני תוך כדי השתלבתי ושאלתי שאלות שמעניינות אותי מזווית קצת אחרת. בתור סטודנט בשנה ב', עולות לך הרבה שאלות בקשר כשאתה רואה דברים בשטח. הראיון פורסם בגיליון המודפס של "כלכליסט" ואפשר לקרוא אותו כאן באתר. בכלל, בחודש האחרון המכללה השקיעה הרבה בפרסום הפרויקט, ושלטים מוצבים בכל פינה במכללה. הרבה אנשים שואלים אותי איך הולך, ומה עושים בכלל במשרד פרסום? האמת שלפני שהגעתי לכאן, דמיינתי קצת אחרת איך מתנהל משרד פרסום, וגיליתי שתחומי האחריות שלהם הרבה יותר גדולים.


הדבר מוביל אותי לספר לכם על המחלקה הבאה שעברתי אליה, והיא מחלקת הפלנינג. מחלקת הפלנינג אחראית לפתח אסטרטגיה למוצר אותו הלקוח רוצה לפרסם.


במחלקה קיבל אותי אור, מנהל המחלקה, ועבר איתי על חומרים עיוניים. חומרים כמו הרצאות, פרסומות שונות והסברים תיאורטיים. הדברים האלה, בתור מישהו שעומד לפתח אסטרטגיה, חשובים מאוד. אסטרטגיה היא לא משהו טכני, אלא משהו שמצריך תהליך של חשיבה. צריך להיות פתוח לדברים, וזה בדיוק מה שהיום העיוני נועד לעשות. לאחר מכן עברתי לעופר, שכבר התחיל לעבור איתי על החלק הפרקטי.


כשניגשים לפתח אסטרטגיה למוצר צריך לבדוק הרבה דברים- החל מפרסומות מאותו התחום שכבר נעשו בעולם ועד לאיסוף מידע על הצרכנים בארץ. כשהייתי ילד וראיתי פרסומות, לא דמיינתי בכלל שיש תהליך ארוך מאחוריהן. בתור ילד אתה מסתכל אחרת על פרסומת. חשוב לך שיהיה שירים וריקודים, כי זה מה שעושה לך כיף. זה אכן כיף, אבל כאתה בוגר יותר אתה מבין שבכל שיר כזה יש גם את הערך המוסף- שגורם גם לפלחים אחרים בשוק ליהנות ולהבין את המסר שבפרסומת.
כעת אנחנו עובדים על אסטרטגיה לקראת פרסומת חדשה שתעלה לאוויר בחודשים הקרובים, וכיף להיות חלק מהמערך שחושב אסטרטגיה.


בבלוג הבא אני אכתוב לכם כבר ממחלקת הקריאייטיב, שזו המחלקה שמקבלת את התהליך האסטרטגי בצירוף בקשת הלקוח, ובעצם נותנת לפרסומת מלל, ויזואליות, וכל מה שקשור בזה. זוהי בעצם המחלקה שאחראית על השלב האחרון בתהליך. עד כאן הבלוג השני,

נתראה בעוד כחודש בבלוג השלישי והאחרון.

ראובן


 

הוסף תגובה
חובה להוסיף שם על מנת להגיב
חובה להוסיף כותרת על מנת להגיב

* פרסום התגובה הינו שיקול בלעדי של מנהלי האתר, תגובות בעלות תוכן בלתי הולם לשיקולי המערכת לא יפורסמו.

תגובות (0 סה״כ)

×

תגובתך התקבלה בהצלחה

מנהל יבחן את תגובתך בהקדם והיא תפורסם בהתאם לשיקולי המערכת, המשך גלישה נעימה!

×

פרטיך נרשמו בהצלחה

ניצור עימך קשר בהקדם האפשרי.

×

פרוייקט The Leaders מציע לחברות נוספות, מובילות, לקחת חלק בפרוייקט ולהציע התנסות מעשית לאחד הסטודנטים המצוינים של המסלול האקדמי המכללה למנהל. במידה והחברה שאת/ה מייצג/ת מעוניינת לקחת חלק בפרוייקט, אנא מלא/י את הפרטים הבאים וניצור איתך קשר בהקדם.

חברות המעוניינות להירשם לפרוייקט של שנה הבאה:
חובה להוסיף שם פרטי על מנת להירשם
חובה להוסיף שם משפחה על מנת להירשם
חובה להוסיף תפקיד על מנת להירשם
חובה להוסיף חברה על מנת להירשם
חובה להוסיף טלפון על מנת להירשם

×